10 بازی ویدیویی با عجیب ترین عنوان ها در تاریخ

به گزارش کیوسک خبری آشنا، اولین چیزی که در مورد هر اثری چه در قفسه خرده فروشی ها و چه در فروشگاه های الکترونیکی نظر شما را جلب می کند، عنوان یا نام بازی است. یک عنوان مجذوب کننده می تواند نظر هر بازیکنی را جلب کند و از طرفی این قضیه در مورد عنوان های عجیب و غریب نیز صدق می کند. حال طی این مقاله قصد داریم 10 بازی با عنوان های عجیب را معرفی کنیم. برای انتخاب این بازی ها سعی شده از بازی های موبایلی استفاده نشود زیرا تعداد زیادی بازی روی این پلتفرم با نام های عجیب وجود دارد که با احتساب آن ها نتیجه نهایی به لیست جالبی منجر نمی شود. این لیست قرار نیست جدی گرفته شود و صرفاً برای سرگرمی است!

10 بازی ویدیویی با عجیب ترین عنوان ها در تاریخ

10. Z

تهیه کننده: Virgin Interactive / سازنده: The Bitmap Brothers

سال انتشار: 1996

پلتفرم: PC

زد در واقع یک استراتژی بسیار جالب و مبتکرانه است که در آن ارتشی از روبات ها را فرماندهی می کنید. در این میان به جای نیاز به جمع آوری منابع مانند بیشتر بازی های این سبک، باید کارخانه ها را تصرف کنید و این به شما اجازه می دهد تا نیروهای خود را بسازید. ربات ها شخصیت های خوبی داشته و بازی با صحنه های سینمایی سرگرم کننده در بین مأموریت های گیم پلی لذت بخش و خنده دار است. دلیل قرار گرفتن این بازی در لیست طبیعتاً کوتاه بودن عنوان آن است. البته بازی های دیگری نیز وجود دارند که عنوان آن ها فقط یک حرف یا عدد است. به عنوان مثال D یک بازی ترسناک پلی استیشن 2 و 9 یک بازی ماجراجویی روی رایانه های شخصی است.

9. The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-King

تهیه کننده: Electronic Arts / سازنده: EA Los Angeles

سال انتشار: 2006

پلتفرم: PC, Xbox 360

این بازی به عنوان قسمت دوم از سری بازی های استراتژی نبرد برای سرزمین میانه، بر اساس رمان های فانتزی ارباب حلقه ها و هابیت نوشته تالکین و با اقتباس از سری فیلم های لایو اکشن آن ساخته شده است. بازی به طور کلی کیفیت خوبی دارد اما در اینجا قرار است در مورد نام های طولانی صحبت کنیم که در نوع خود عجیب است. جالب است بدانید که یک بازی ژاپنی نه چندان شناخته شده نیز وجود دارد که از نظر طولانی بودن عنوان، این اثر را کاملاً کنار می زند.

این بازی چیزی نیست جز Summer-Colored High School … Adolescent Record - A Summer At School On An Island Where I Contemplate How The First Day After I Transferred, I Ran Into A Childhood Friend And Was Forced To Join The Journalism Club Where While My Days As A Paparazzi Kid With Great Scoops Made Me Rather Popular Among The Girls, But Strangely My Camera Is Full Of Panty Shots, And Where My Candid Romance Is Going که دلیل طولانی بودن نام آن معین نیست.

8. Infinite Undiscovery

تهیه کننده: Square Enix / سازنده: tri-Ace

سال انتشار: 2008

پلتفرم: Xbox 360

اینفینیت آندیسکاوری یک بازی اکشن و نقش آفرینی است که عنوانی متفاوت در نوع خود دارد. ابتدا بهتر است بدانید که Undiscovery یک کلمه ساختگی است و همچین چیزی در دیکشنری انگلیسی وجود ندارد. در واقع کشف (Discovery) و کشف نشده (Undiscovered) وجود دارند اما این بدان معنا نیست که می توانید آن ها را ترکیب کنید تا یک کلمه واقعی بسازید. حتی در این عصر مدرن اینترنت که ما شاهد اضافه شدن کلماتی مانند lol و yolo به فرهنگ لغت هستیم، هنوز آندیسکاوری به وجود نیامده است که دلیل آن هم معین است.

در واقع اگر چیزی کشف شده باشد، نمی توان آن را به صورت کشف نشده درآورد. حال اگر کلمه اینفینیت را در کنار آندیسکاوری بگذارید، اوضاع عجیب تر از قبل می شود. اگر فرض کنیم که یک جهان موازی متناوب وجود دارد که زمان به عقب در جریان است، بنابراین تغییر یک چیز کشف شده به کشف نشده ممکن است منطقی باشد. با این حال حتی اگر این جهان موازی متناوب وجود داشته باشد، تعداد چیزهایی که می توانند به حالت کشف نشده دربیایند بدون شک محدود هستند و این وجود کلمه بی نهایت در عنوان بازی را زیر سؤال می برد.

7. Tactics Ogre: Let Us Cling Together

تهیه کننده: Quest Corporation / سازنده: Quest Corporation

سال انتشار: 1996

پلتفرم: SNES

به نظر می رسد که سازندگان Final Fantasy Tactics، هنگامی که قصد داشته اند برای بازی نو خود نامی پیدا کنند، کلمات تصادفی را روی دیوار چسبانده و در حالی که چشمان خود را بسته بودند، برخی را انتخاب کرده اند. حداقل این تنها توضیح منطقی است که می توان برای دادن عنوانی مانند Tactics Ogre: Let Us Cling Together به این بازی ارائه داد. باور کنید یا نه، این بازی هیچگونه شخصیت اوگر تاکتیکی یا جنگی را به عنوان شخصیت قابل بازی در خود ندارند. از طرفی معین نیست که Let Us Cling Together دقیقاً به چه چیزی اشاره دارد و شاید به اعضای گروه مرتبط است که در سختی ها کنار هم هستند. در هر صورت این بازی نقش آفرینی تاکتیکی با وجود نام بسیار غیرمعمولش با استقبال زیادی روبرو شد.

6. ‘Street Fighter Zero 2

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Capcom

سال انتشار: 1996

پلتفرم: Arcade, PC

کپ کام به طور کلی به دلیل ایجاد به روزرسانی های مختلف در سری بازی های استریت فایتر و متمایز کردن هر نسخه با افزودن کلمات به ظاهر دلخواه به عنوان آن تا حدودی شناخته شده است. به عنوان مثال چه کسی می تواند Remix Super Street Fighter II Turbo HD را فراموش کند؟ در این میان جریان Street Fighter Zero 2 جالب توجه است. استریت فایتر زیرو که با نام استریت فایتر آلفا در آمریکای شمالی شناخته می شود، مجموعه ای از بازی هایی بود که بین استریت فایتر 2 و 3 عرضه شد. هرچند خیلی منطقی نیست که به یک بازی عنوانی متشکل از عبارت صفر و دو را بدهیم اما کپ کام با یکی از به روزرسانی های امضای خود، یک قدم فراتر از آن رفت.

این بار سازندگان حتی حوصله اضافه کردن یک کلمه واقعی به عنوان بازی را نداشتند و فقط یک آپاستروف (‘) را به انتهای آن اضافه کردند گویی که یک اشتباه تایپی رخ داده است. این آپاستروف قرار بود دش خوانده شود، بنابراین عنوان رسمی بازی به صورت Street Fighter Zero 2 Dash خوانده می شد. قضیه وقتی عجیب تر می شود که بدانید این آپاستروف در نسخه اروپایی بازی به عنوان پرایم و به صورت Street Fighter Alpha 2 Prime خوانده می شد. این تغییر نام های عجیب و غریب با استریت فایتر زیرو 3 و پسوندهای Upper و Double Upper ادامه یافت.

5. Booby Kids

تهیه کننده: Nihon Bussan / سازنده: Nihon Bussan

سال انتشار: 1987

پلتفرم: NES

در لیستی از عناوین عجیب و غریب بازی های ویدیویی، دیدن بازی های ژاپنی در آن چندان غیرمنتظره نیست. با این حال، برخلاف برخی بازی های دیگر، Booby Kids واقعا خطای ترجمه نیست. این بازی شامل کنترل یکی از Booby Kids می شود و بازیکن باید در میان انواع هزارتوها حرکت کنید، میوه ها را جمع آوری کرده و در حالی که از افراد شرور دوری می کند، به سمت خروجی برود. شما می توانید با حفر سوراخ هایی در مقابل افراد شرور یا با نصب بمب هایی که می تواند قسمت هایی از محیط را نیز از بین ببرد، از خود در برابر آن ها محافظت کنید. هرچند آن ها دوباره ظاهر می شوند و در نقشه پرسه می زنند. در هر صورت این بازی به دلیل حفر سوراخ ها و قرار دادن بمب هایی که قرار است نوعی تله انفجاری باشند، Booby Kids نام دارد و این موضوع تا حدی منطقی به نظر می رسد. این بازی حتی دنباله ای در گیم بوی با عنوان Booby Boys داشت.

4. Irritating Stick

تهیه کننده: Jaleco Entertainment / سازنده: Saurus

سال انتشار: 1998

پلتفرم: PS1

Irritating Stick یک نام گنگ برای یک بازی است و در حالی که به شما می گوید بازی درباره چیست، شما را گیج تر می کند. آیا آن آزمایش های دبیرستانی را به خاطر می آورید که در یکی از آن ها نیاز داشتید که یک حلقه فلزی را بدون لمس سیم از یک طرف به طرف دیگر ببرید؟ این اساسا همان چیزی است که بازی ارائه می دهد. با این حال بازی بیشتر از اینکه سرگرم کننده باشد، خسته کننده است. در واقع این خود بازی است که آزاردهنده است و نه وسیله ای که با آن بازی را تجربه می کنید. جالب است بدانید که بازی با نام Ucchan Nanchan no Honō no Challenger: Dengeki Iraira Bou Returns نیز شناخته می شود که در نوع خود طولانی محسوب می شود.

3. Spankys Quest

تهیه کننده: Natsume / سازنده: Natsume

سال انتشار: 1991

پلتفرم: Game Boy, SNES

بازی Spankys Quest درباره میمونی است که از طریق یک جادوگر به دام افتاده و باید توپ هایی را به سمت میوه های مختلف پرتاب کند تا کلیدهایی برای باز کردن قفل درها بدست آورد که در نهایت به آزادی اش منجر می شود. این بازی در واقع با وجود عنوان عجیب و غریبش، با همراه داشتن یک موسیقی فوق العاده خوب با استقبال خوبی روبرو شد. عنوان اصلی ژاپنی نسخه SNES بیشتر به Monkey Reflections: The Adventures of Mr. Jiro یا Lucky Monkey در مورد نسخه گیم بوی ترجمه می شود که عجیب نیست. با این حال معین نیست که مترجم این بازی چرا فکر کرده که Spanky نام خوبی برای یک میمون است.

2. Wild Woody

تهیه کننده: Sega / سازنده: Sega

سال انتشار: 1995

پلتفرم: Sega CD

وودی وحشی عنوانی است که بیشتر از اینکه مناسب یک بازی برای بچه ها باشد، مانند نام یک اثر بزرگسال است. هیچ بهانه ای برای اشتباه ترجمه یا هر چیز دیگری در این مورد وجود ندارد و این عنوان کاملاً عمدی انتخاب شده بود. این شاید یکی از بدترین عناوین یک بازی ویدئویی باشد که تا به امروز دیده شده است و برای اینکه دلیل انتخاب آن را متوجه شوید، باید آن را تجربه کنید. البته بازی فارغ از موسیقی قابل قبول، با کنترل پر از مشکل و عدم استفاده صحیح از عناصر پلتفرمر، اثری است که تجربه آن نیز چندان پیشنهاد نمی شود و شاید بهتر باشد که به دیدن تصاویری آن در اینترنت بسنده کنید!

1. Seaman

تهیه کننده: Sega / سازنده: Vivarium

سال انتشار: 1999

پلتفرم: Dreamcast, PS2

مرد دریایی بدون شک عجیب ترین عنوان تاریخ بازی های ویدئویی است. این یک بازی منحصربه فرد و جالب است که در آن می توانید با ماهی خانگی خود با استفاده از یک میکروفون جانبی ویژه که به کنترلر کنسول متصل است، ارتباط برقرار کنید. بازی دارای فناوری تشخیص صدا بود و مرد دریایی با شما صحبت کرده، به سؤالات شما پاسخ می داد و جالب است بدانید که از خود شما نیز سؤالاتی می پرسید. مرد دریایی خود موجودی ماهی مانند با چهره انسانی بود که رسیدنش به حالت تکامل یافته هدف نهایی بازی بود. شاید انتخاب عناوینی نظیر Fishman یا Waterman گزینه بهتری برای بازی بود اما به نظر می رسد که سازندگان به انتخاب عجیب ترین عنوان برای یکی از عجیب ترین بازی های تاریخ قانع شده اند.

منبع: gamefaqs

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1402 بروزرسانی: 20 مهر 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1240

به "10 بازی ویدیویی با عجیب ترین عنوان ها در تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی ویدیویی با عجیب ترین عنوان ها در تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید