ولخرج ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، پپ گواردیولا بیش از هر مربی دیگری در تاریخ پول خرج نموده است. سرمربی منچسترسیتی با خریدهای بزرگی مانند متئو کواچیچ و یوشکو گواردیول که گرانترین ورودی از خارج از کشور در لیگ برتر بود، هزینه کلی خود را به 1.7 میلیارد پوند رساند. متهور نونس و جرمی دوکو نیز با مبالغ هنگفتی به ترتیب از وولوز و استاد رنیس به اتحاد رسیدند.

ولخرج ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟

گواردیولا از زمانی که به سیتی آمد از پول خرج کردن نترسید و امثال ارلینگ هالند و روبن دیاس را به تیم آورد. او رکورد بریتانیا را شکست تا جک گریلیش را به دست بیاورد، اگرچه آرسنال با خرید دکلان رایس از او پیشی گرفت. از سال 2016 گواردیولا در راهنمایی سیتیزن ها بیش از 1 میلیارد پوند برای بیش از 50 بازیکن هزینه نموده است. او به عنوان سرمربی بارسلونا یا بایرن مونیخ هم زیاد هزینه کرد. و حدود 65 میلیون پوند برای آوردن زلاتان ایبراهیموویچ به نوکمپ خرج کرد، در حالی که آرتورو ویدال با 35 میلیون پوند بزرگترین خرید او برای تیم آلمانی بود.

او در سال های اخیر از ژوزه مورینیو پیشی گرفته و جایگاه نخست را از آن خود نموده و این مربی پرتغالی شاهد کاهش هزینه های نقل و انتقالاتش در دوران حضور در تاتنهام و رم بوده است. اما خصوصا زمانی که در منچستریونایتد بود می توانست آزادانه هرچه می خواهد خرج کند. پل پوگبا آن موقع با مبلغ 90 میلیون پوند رکورد شکست، در حالی که روملو لوکاکو و فرد نیز تقریباً هزینه زیادی روی دست باشگاه گذاشتند. مورینیو بعلاوه در چلسی هزینه های زیادی کرد.

مقام سوم، کارلو آنچلوتی به مدت دو سال به سخاوتمندی رومن آبراموویچ دسترسی داشت، اگرچه این مربی ایتالیایی در پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ و رئال مادرید نیز سرمایه زیادی در اختیار داشت. آنچلوتی دو دوره با غول های اسپانیایی را پشت سر گذاشته است و با پیوستن جود بلینگام به مبلغ 115 میلیون پوند در تابستان، هیچ نشانه ای از کاهش هزینه های آنها دیده نمی گردد.

دو مربی سابق دیگر چلسی در این فهرست گنجانده شده اند؛ آنتونیو کونته و توماس توخل که مسئول جذب لوکاکو برای 100 میلیون پوند بود. این آلمانی در تابستان گذشته که افرادی مانند مارک کوکوریا، رحیم استرلینگ و وسلی فوفانا با هزینه های هنگفت وارد شدند، از سرمایه زیاد تاد بولی بهره مند شد.

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی فعلی چلسی، به لطف خرید مویسس کایسدو و رومئو لاویا در تابستان، در رده نهم نهاده شد. به پوچتینو در تاتنهام نیز فرصت خرج کردن داده شد و تانگوی اندومبله و جوانی لوسلسو هر دو با مبلغی بالغ بر 50 میلیون پوند در آخرین تابستان او به عنوان مربی وارد میدان شدند.

ماسیمیلیانو آلگری و دیگو سیمئونه تنها مربیان حاضر در فهرست هستند که در لیگ برتر نبوده اند. سیمئونه بیشتر دوران حرفه ای خود را در اتلتیکومادرید گذراند، باشگاهی که آنقدرها هزینه نمی کند، هرچند برای ژوائو فلیکس با مبلغ نجومی 113 میلیون پوند هزینه کرد.

مانوئل پلگرینی، سرمربی سابق سیتی و وستهام در جایگاه ششم واقع شده است. این مربی شیلیایی پس از امضای قرارداد با بازیکنانی مانند استرلینگ و کوین دی بروینه، قهرمان لیگ برتر شد. با این حال، او در سال 2009 یکی از بزرگ ترین هزینه ها را در تابستان انجام داد؛ زمانی که رئال مادرید کریستیانو رونالدو و کاکا را با راهنمایی پلگرینی به خدمت گرفت.

یورگن کلوپ جایگاه آخر فهرست را به خود اختصاص داد. قرمزها چهار بازیکن را با مبلغی در حدود 150 میلیون پوند به خدمت گرفتند و هزینه حرفه ای این مربی آلمانی را به 973 میلیون پوند رساندند، اما طولی نخواهد کشید که او از سد 1 میلیارد پوند عبور کند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 شهریور 1402 بروزرسانی: 23 شهریور 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1236

به "ولخرج ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولخرج ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید