نخستین کاروان عمره مفرده 13 دی راهی عربستان خواهد شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، نخستین کاروان عمره مفرده 13 دی راهی عربستان خواهد شد.

نخستین کاروان عمره مفرده 13 دی راهی عربستان خواهد شد

غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود از آغاز ثبت نام ودیعه گذاران عمره مفرده تا به امروز 150 هزار زائر متقاضی به سامانه این سازمان مراجعه و برخی اقدامات اولیه را به انجام رسانده اند.

وی ادامه داد: از 150 هزار زائر مراجعه کننده به سامانه سازمان حج و زیارت تعداد 35 هزار زائر عمره مفرده علاوه بر پرداخت تمامی هزینه های اعزام تمامی مدارک درخواستی را بارگذاری و ثبت نام خود را تکمیل و قطعی کرده و آماده اعزام هستند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه هم اکنون ظرفیت کاروانهای عمره مفرده تکمیل و برای اعزام عمره مفرده در آمادگی کامل هستیم، شرح داد: براساس برنامه ریزی های اجرا شده از بامداد روز 13 دی جاری تا پایان همان روز تعداد 8 کاروان در قالبهای مختلف راهی سرزمین وحی خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه نخستین کاروان عمره مفرده پس از حدود 9 سال وقفه در بامداد روز 13 دی از فرودگاه امام (ره) راهی عربستان خواهد شد، گفت: در همین روز چهار کاروان در قالب 90، 142، 133 و 167 نفره از فرودگاه امام (ره) ایران را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد.

به گفته وی، همچنین دو کاروان در قالب 166 و 108 نفر از استان اصفهان و دو کاروان نیز در قالب 135 و 140 نفر از استان خراسان رضوی خاک ایران را ترک و راهی سرزمین وحی خواهد شد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه 2600 دفتر زیارتی در سطح کشور آماده ثبت نام و انجام اقدامات اولیه زائران عمره مفرده هستند، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته زائران اعزام به عمره مفرده می توانند از 500 دلار ارز همراه به نرخ دولتی بهره مند شوند.

مدیر عامل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) نیز پیش تر با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای پروازهای حج عمره امسال اجرا شده، گفت: از روز 13 دی امسال آماده ارائه خدمات به حجاج هستیم.

شمس الدین فرزادی پور در دومین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در نشست خبری افزود: برنامه ریزی کمی و کیفی پروازهای حج با سازمان حج و زیارت است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پیش بینی می کردیم پروازهای حج عمره امسال انجام شود، برنامه ریزی های لازم انجام شد.

فرزادی پور گفت: بنا به درخواست و برنامه ریزی سازمان حج و زیارت آمادگی لازم را داریم و از حدود نیمه دوم دی (13 دی) آماده هستیم تا در خدمت مردم باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مهمترین بخشها برای تقویت و توسعه ناوگان، سرخط کردن هواپیماهای زمین گیر بوده است. تا امروز 2 فروند هواپیما ATR وارد چرخه عملیاتی شده و سومین فروند نیز تا 25 روز آینده وارد چرخه خواهد شد. همچنین برای چهار فروند دیگر نیز سفارش گذاری و تامین اعتبار برای قطعات اجرا شده که امیدواریم تا پایان سال وارد چرخه شود.

منبع: همگردی
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1249

به "نخستین کاروان عمره مفرده 13 دی راهی عربستان خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کاروان عمره مفرده 13 دی راهی عربستان خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید